Tuesday, March 18, 2014

RAHSIA DEKORASI..




Ya! Kediaman Anda Akan Berubah Menjadi Cantik
Dan Menarik Tanpa Perlu Berbelanja Lebih. Ingin Tahu Caranya?
Sebelum saya beritahu apa itu 77 teknik ini, izinkan saya menceritakan dua situasi yang pernah terjadi pada saya dan mungkin juga anda berkenaan membeli-belah barang-barang dekorasi ini.

Cuba kita lihat situasi ini.
Situasi A
Jimmy mempunyai RM300 untuk bajet dekorasi bagi mencantikkan ruang tamunya .Beliau membeli barangan dekorasi di sebuah kedai hiasan dalaman di ibu kota yang dekat dengan kediamannya. Apa yang terjadi, beliau hanya  dapat membeli empat jenis barang sahaja di kedai tersebut.
Situasi B
Liza baru sahaja mula menjalankan bisnes dari rumah.Untuk itu, beliau setup bilik kerjanya untuk nampak selesa dan menarik. Beliau memperuntukkan RM300 untuk tujuan tersebut. Beliau mencadang untuk membeli di sebuah gedung hiasan dalaman di pinggir ibu kota. Apa yang berlaku, beliau dapat membeli lapan jenis barang untuk bilik kerjanya.
Kedua-dua situasi di atas mempunyai bajet yang sama. Tetapi, situasi B iaitu Liza dapat membeli barangan lebih daripada Jimmy. Kenapa ini boleh berlaku?
Kerana salah satu daripada teknik Dekorasi Bajet yang terdapat dalam ebook ini telah dipraktikkan oleh Liza, iaitu lokasi shopping. Dengan mengetahui lokasi membeli barangan dekorasi yang tepat, beliau dapat membeli lebih barangan dekorasi dan bakinya, beliau dapat membeli makanan untuk menghilangkan penatnya.

No comments: